Som en dans på bordet

Köp- och leveransvillkor

1. Allmänt

Joumana säljer varor med leverans inom Sverige. Beställningar tas enbart emot via webbutiken Fracka.se. För att du skall känna dig trygg i ditt köp är
du alltid välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor om din beställning.

Efter att ha beställt från Fracka förbinder du dig att bevaka din inkorg då all kommunikation rörande din order sker via e-post.

Du kan följa din beställning via länken i orderbekräftelsen.

Fracka förbehåller sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. Fracka reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, framflyttning av tillverkningsdatum och felaktig artikelinformation.

Fracka drivs av Firma Joumana Sassine, Spinnrocksvägen 27, 756 48 Uppsala.

2. Priser och betalning

Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

Fracka samarbetar med bland annat Klarna för att kunna erbjuda dig som kund alternativa betalmetoder. Klarna skickar betalinformation med e-post i samband med att vi skickar din beställning från vårt lager. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt får du i vår kassa samt hos Klarna.se

Vi accepterar VISA, Mastercard, Maestro och VISA electron som är utfärdade i något EU land. Viktigt att veta är att vi använder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med
kort.

3. Fraktsätt och speditörer

Kostnaden för respektive fraktsätt framgår i kassan. Hos Fracka kan du välja mellan olika fraktsätt.

4. Leveranser

Den totala leveranstiden för beställningen presenteras i kassan.

5. Försening

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vid försening skickar vi information till dig via e-post. Du har rätt att häva köpet i de fall förseningen är av väsentlig betydelse för dig som kund. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problem med leveranser till oss eller problem med betalningen.

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand, pandemi eller utebliven leverans från vår underleverantör ansvarar Fracka inte för förseningarna.

6. Avbokning

Varor som finns att beställa är varor som finns i lager hos oss eller vår leverantör. Vi garanterar dock aldrig leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för slutförsäljning. Tar en vara slut hos oss eller de leverantörer vi samarbetar med avbokas den från din beställning och levereras inte vid en senare tidpunkt. Vid avbokning skickas den informationen till dig via e-post.

7. Ångerrätt och retur

Om du handlar som privatperson har du 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan) enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.

Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta. Använd Konsumentverkets standardformulär.

Öppnade och/eller använda hygien/kroppsnära produkter (exempelvis underkläder) eller öppnade klädvårdsprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl.

Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom tiden för ångerrätt återbetalar vi varans pris. Om varans kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner kan vi komma att göra avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning.

Du betalar själv för returen tillbaka. Betala direkt på ombudet enligt gällande portotabell hos det fraktbolag du väljer.

Lägg varan i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad. Klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen.

Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från
dig.

 

Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.

Returadress:
Fracka
Bredgränd 3J
753 20 Uppsala

För att byta din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

Företag och offentlig verksamhet omfattas inte av ånger- och returrätten.

8. Återbetalning

Vi återbetalar skyndsamt efter att ha mottagit och kontrollerat din retur.
Om du betalat genom Klarna och ännu inte har betalat fakturan rekommenderar vi att du rapporterar en retur till Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift under tiden det tar för oss
att motta och hantera din retur. Det gör du enkelt på klarna.se eller via Klarnas app.

9. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 179 kr.

10. Reklamation

När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex. fel orsakade av normalt slitage.

Reklamation sker via e-post till info@fracka.se. Du kan även meddela din reklamation via post om du önskar, skicka då ditt reklamationsärende till Fracka, Bredgränd 3J, 753 20 Uppsala. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet.

Du som kund har vid godkänd reklamation möjlighet att välja att få felet avhjälpt alternativt ett återköp. Vid godkänd reklamation bekostar Fracka kostnaden för returfrakt. Reklamation till Fracka ska göras
inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom tre år.

11. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Fracka alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Fracka avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Fracka förbinder sig då att följa ARNs utslag.
Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm, eller arn.se.

Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats.

12. Presentkort

Fracka kan sälja tryckta eller digitala presentkort i olika valörer. När ett
presentkort passerat giltighetsdatumet är det förbrukat och kan inte förnyas. Presentkort gäller ej som betalmedel för köp av nya presentkort. Betalning sker med kort/direktbetalning.

13. Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi hanterar och skyddar personuppgifter
För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss.

Bästsäljare:

SHOPPINGKASSE 0

RECENTLY VIEWED 0